Viestintäkanavat

Sosiaalinen media

Yhdistyksellä on LinkedInissä oma ryhmä, johon kuuluu reilu 500 jäsentä.

Twitterissä voit seurata twiittejämme tililtä @SigchiFinland.

Myös Facebookissa yhdistyksellä on oma ryhmänsä.

Sähköpostilista

Yhdistys ylläpitää sähköpostilistaa, jota voi käyttää ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutukseen (HCI) sekä käytettävyyteen liittyvien asioiden seuraamiseen ja niistä tiedottamiseen.

Listalla voidaan ilmoittaa seuraavista asioista:

  • Suomessa järjestettävät alan tapahtumat (esimerkiksi vierailevat puhujat, seminaarit ja kurssit)
  • sellaiset ulkomailla järjestettävät tapahtumat (kuten konferenssit ja workshopit), joissa on suomalaisia järjestäjiä tärkeässä roolissa
  • avoimet työpaikat
  • väitöstilaisuudet
  • avoimet tutkijapaikat 
  • muut asiat, jotka luultavasti kiinnostavat HCI- ja käytettävyysalan ihmisiä Suomessa

Katso tarkemmat periaatteet sivun alalaidasta.

Listalle kuuluminen ja viestien lähettäminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Tilaajia on noin 400. Listan osoite on sigchi [a] sigchi piste fi. Viestin sisältö tarkastetaan, jos se on lähetetty osoitteesta, joka ei kuulu listan tilaajiin.

Liity sähköpostilistalle tällä lomakkeella:

Loading

Muita sähköpostilistoja

SIGCHI Finlandin listalle tulee vain viestejä, jotka koskevat HCI-toimintaa Suomessa ja sellaisia tapahtumia ulkomailla, joissa Suomessa toimivat ihmiset ovat järjestäjinä.

Jos haluat saada saada tietoja ulkomaisista HCI-asioista, liity esimerkiksi seuraavalle listalle:

  • ACM TechNews – SIGCHI Edition: a sponsored special edition of the ACM TechNews news-briefing service focused on issues in Human Computer Interaction (HCI)

Sähköpostilistan käyttöperiaatteet

This information is in English because we often receive messages outside of Finland to which some of the rules below apply.

General information about the list

The mailing list is intended for communication about HCI-related issues in Finland. This includes news about seminars, meetings, conferences, among others, as well as general discussion among the mailing list subscribers.

Our mailing list is not moderated for those who are our subscribers. However, our mailing list receives frequently emails that we cannot forward to the list. We have written this page to clarify why this is sometimes the case.

The following types of messages have restrictions

The board of SIGCHI Finland has decided to use the following specific policies. If a subscriber does not follow the policies stated on this page, the moderator may remove these rights from that subscriber.

Seminars and conferences organized for profit

We welcome advertisements and news also regarding HCI events (e.g., courses) that are organized by companies with the goal of making a profit. However, we require the company/organization to become our member (please see more about becoming a member via this link).

Seminars and conferences outside of Finland

If the conference has a Finland-based person in a leading role (e.g., as a chair), the conference can have one advertisement on our list. This means that calls for papers for individual tracks cannot have separate advertisements in our list.

However, if the conference is organized in a Nordic country, advertising it on our list is very welcome.

A substantial amount of the subscribers to our list are Finnish practitioners who do not often participate in academic workshops and conferences. To be up to date on HCI-related international activities, we are advising our members to sign up to CHI-ANNOUNCEMENTS and BCS-HCI lists in order to receive international information.

Seminars and conferences within Finland

If a conference is organized in Finland, we recommend sending max 2 advertisements/calls per event.

Invitations to web surveys

Our list is not intended for getting help in distributing surveys from the Finnish HCI community.

However, we welcome surveys where the intended respondents are Finnish HCI professionals, researchers, and students. In other words, your survey should address a topic to which you need responses from HCI people.